Selectează o Pagină

Programul Tranzitie Justa

Lansare sesiune de inscrieri: 23 iulie 2025 – 30 septembrie 2025

Peogramul Tranzitie Justa se adreseaza exclusiv microintreprinderilor din judetele Gorj, Hunedoara, (cu alocare distincta pentru Hunedoara ITI Valea Jiului), Dolj, Galati, Prahova si Mures si ofera o alocatie financiara nerambursabila in valoare de pana la 300.000 de euro.

Cine poate beneficia de program?

  • Microintreprinderile care au numarul mediu de angajati mai mic de 10 angajati si realizeaza o cifra de afaceri anuala si/sau al carei bilant anual nu depaseste 2 milioane euro, echivalent in lei.
  • Solicitantul care se obliga sa creeze minimum 1 loc nou de munca, prin grila ETF fiind punctata suplimentar crearea unui numar de 3 locuri de munca fata de minimul obligatoriu.
  • Forma de constituire a solicitantului: poate fi societate constituita in baza Legii nr. 31/1990 (SRL-uri, SA) sau in baza Legii nr. 1/2005 (cooperative).
  • Firma a fost infiintata cel tarziu la data de 31 decembrie 2023 si nu a avut activitatea suspendata temporar oricand in anul curent depunerii cererii de finantare si in anul fiscal anterior deschiderii apelului.
  • Societatea a inregistrat profit din exploatare (>0 lei) in anul fiscal anterior deschiderii apelului si isi asuma prin declaratie pe propria raspundere ca se va afla in aceasta situatie la momentul contractarii. Profitul din exploatare se refera la intreaga activitate a societatii.

 

Care sunt cheltuielile eligibile?

  • Cheltuieli cu achizitia de echipamente tehnologice, utilaje, instalatii de lucru, mobilier, echipamente informatice, de natura mijloacelor fixe;
  • Cheltuieli cu achizitia de instalatii/echipamente specifice in scopul implementarii masurilor care contribuie in mod substantial la obiectivele de mediu, in procent de maximum 10% din valoarea totala eligibila a proiectului;
  • Cheltuieli cu lucrarile de constructie, modernizare, extindere a spatiilor de productie/prestare de servicii existente, inclusiv a utilitatilor generale aferente (alimentare cu apa, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrica, PSI).
  • Cheltuieli cu activitatile aferente activelor necorporale – maxim 20% din valoarea eligibila a activelor corporale ce fac obiectul proiectului
  • Activitati de organizare evenimente (pentru activitatea de productie, comercializare si internationalizare) si cursuri de formare profesionala (calificare, recalificare, formare continua – perfectionare sau specializare pentru activitatea de productie, comercializare si internationalizare si dezvoltarea de competente privind managementul afacerii si tehnologice pentru angajatii aferenti locurilor de munca nou create, in special pentru obtinerea de competente verzi sau competente
  • consultanta pentru pregatirea documentatiei de proiect
  • cercetare, dezvoltare, inovare in vederea prototiparii si punerii pe piata a unor produse noi/inovative.
  • Certificarea / recertificarea sistemelor de management al calitatii (ISO 9001), al mediului (ISO 14001)/ EMAS, al sigurantei alimentelor (ISO 22000), al sanatatii si securitatii ocupationale (ISO 45001), al securitatii informatiilor (ISO/IEC 27001), al energiei (ISO 50001), al calitatii pentru dispozitive medicale (ISO 13485), al serviciilor IT (ISO/IEC 20000), al responsabilitatii sociale (SA 8000), simple sau integrate.

 

Care este Alocatia Financiar Nerambursabila acordata?

Minim 50.000 de euro – maxim 300.000 de euro / beneficiar la care se adauga 10% aport propriu

 

Ce  mai este important sa cunosti despre acest program?

  • Perioada de implementare este de maxim 12 luni pentru proiectele care prevad exclusiv achizitia de echipamente si de 24 de luni pentru proiectele care implica realizarea de lucrari de constructii pentru care este necesara emiterea autorizatiei de construire.
  • Perioada de monitorizare a functionalitatii si durabilitatii proiectului este de 3 ani de la data incheierii perioadei de implementare;
  • Prezinta un avantaj daca exista un actionar de sex feminin cu minim 50% cel taziu din data de 12.2024
  • Prezinta un avantaj daca societatea are sediu/punct de lucru in unul dintre judetele eligibile si daca a desfasutat activitate pana pe 31.12.2024 in respectivul judet.

 

Pentru mai multe detalii, va rugam sa ne contactati telefonic sau pe email.